Samarbetspartner Sinch
Sinch utvecklar digitala verktyg som gör det möjligt med en personlig interaktion mellan företag och individer. Med Sinchs molnbaserade kommunikationsplattform kan företag nå världens alla mobiltelefoner – inom en eller ett par sekunder – via meddelanden, röstsamtal, och video. Flera av världens största företag använder Sinchs avancerade teknikplattform för att kommunicera med sina kunder, och Sinch är en etablerad mjukvaruleverantör till mobiloperatörer över hela världen. Sinch har vuxit med lönsamhet sedan det grundades 2008. Koncernen har huvudkontor i Stockholm, Sverige, samt närvaro i mer än 40 länder. Besök oss på www.sinch.com
Varför är ni med i detta initiativ?
Sinch har ett starkt engagemang kring att bekämpa hat och negativitet på nätet och vill gärna använda vår teknologi för att bidra till ett mer positivt onlineklimat.
I januari 2020 lanserade Sinch världens första meddelandetjänst för positiva budskap, #TextForHumanity, i samarbete med Mental Health America. I tjänsten uppmuntrades människor att skicka positiva meddelanden till främlingar för att motverka spridningen av hat och negativitet på nätet. Den globala tjänsten har sammanfört människor från 85 länder, mer än 93 000 positiva meddelanden har skickats och positiva budskap har delats över 50 000 gånger i sociala kanaler.
I samarbetet med #nejtillnäthat vill Sinch ytterligare bidra till en säkrare miljö på nätet för unga i Sverige genom att uppmuntra till samtal och dialog med hjälp av bolagets teknologi. Det ledde till at Sinchs konversationsdesigners i nära samarbete med Stiftelsen och Facebook utvecklade en chatbot, Virtual Buddy, för Facebook Messenger som är speciellt anpassad till initiativets syfte.
Syfte
Att tillsammans med initiativet och dess övriga starka samarbetspartners aktivt skapa en tryggare tillvaro för alla på nätet.
”Att bygga starkare relationer genom ärliga samtal är en viktig del av vårt uppdrag. Cybermobbning påverkar människor i alla åldrar negativt och med det här initiativet hoppas vi kunna hjälpa till att främja en öppen dialog om effekten av cybermobbning och hur man bekämpar den. Vi är övertygade om att det första steget i kampen mot nätmobbning är att se till att det är ett ämne man kan prata öppet om. Det känns väldigt bra för Sinch att bidra till Prinsparets Stiftelses kampanj #nejtillnäthat,” säger Jonathan Bean, Chief Marketing Officer på Sinch.
Vad behöver vi alla göra för att skapa en säkrare värld på nätet för alla?
- Verka för en öppen dialog mellan ungdomar och vuxna kring hur man ska bete sig på nätet.
- Att som vuxna bete oss på ett bra sätt online, för att föregå med gott exempel.
- Utrusta ungdomar med mod att säga ifrån när någon beter sig illa på nätet.
#TextForHumanity, en av Sinch andra satsningar
Sinch meddelandetjänst #TextForHumanity där du kan skicka positiva textbudskap via mobilen till någon du inte känner och få ett positivt budskap tillbaka är fortfarande live. Om du vill gå in och sprida positivitet, besök gärna www.textforhumanity.com
Kontaktuppgifter
Vill du komma i kontakt med oss på Sinch? I så fall kan du höra av dig till Frida Almgren , på mail: almgrenfrida@gmail.com